071-8200242

Klantenservice Planet Group

Heb je nog vragen?

Op deze pagina kun je meer informatie vinden. Indien je vragen hebt die niet op deze pagina beantwoord worden, dan kun je natuurlijk altijd contact op nemen met de klantenservice. Wij zijn iedere werkdag geopend van 09:00 – 17:00 en bereikbaar op het telefoonnummer: 071-8200242 en via info@planetgroup.nl. Je kunt ook je telefoonnummer achterlaten, dan bellen wij je terug.

Waar kunnen wij je bij helpen?


In de Algemene Voorwaarden Planet Group bv (AVPG) vind je gedetailleerde informatie welke gelden wanneer je een aankoop doet bij Planet Group. Je kunt deze hier downloaden.


De bestelling

Het plaatsen van een bestelling is eenvoudig. Er zijn drie verschillende opties mogelijk, deze worden hieronder kort uitgelegd.

  1. Bestaande klant
    Als bestaande klant zijn je gegevens bij Planet Group bekend. Het adres waar het pakket heen moet worden verzonden en je persoonlijke gegevens zullen automatisch verschijnen zodra je inlogt op de webshop. Hierdoor hoef je niet elke keer deze gegevens bij ons in te vullen, wat tijd scheelt.
  2. Nieuwe klant zonder registratie
    Je kunt bij ons ook bestellen zonder je te registreren op onze site. Je moet dan je adres- en  persoonsgegevens invullen, zodat wij weten waar de producten geleverd moeten worden. Deze gegevens zullen niet worden geregistreerd en worden eenmalig gebruikt voor de geplaatste bestelling.
  3. Nieuwe klant en registreren
    Indien je van plan bent vaker te bestellen bij Planet Group, is het een optie om je te registreren.  Dit scheelt tijd met het plaatsen van vervolgbestellingen. Je naam en adresgegevens worden door Planet Group onthouden. Je hoeft je enkel nog in te loggen en betaalmethode uit te kiezen en de rest word vanzelf voor je gedaan. Zo eenvoudig is het! De gegevens die je aan ons verstrekt zijn vertrouwelijk en zullen niet aan derden verstrekt worden. Voor meer informatie kun je onze privacyverklaring lezen op de website.

Annuleren of wijzigen

Wil je een reeds geplaatste bestelling wijzigen of annuleren? Dat kan!

Je kunt ons bereiken via de klantenservice door te bellen of te mailen. Er zitten geen kosten verbonden aan het annuleren van je bestelling. Als het pakket onderweg is, dan zijn de verzendkosten (onze aanlevering en uw retourzending) wel voor eigen rekening.

Je kunt je bestelling ten alle tijden annuleren als de bestelling niet binnen 30 dagen na besteldatum verzonden is op het opgegeven afleveradres.


Verzending en bezorging

Bij Planet Group worden je producten netjes en op tijd geleverd!

Goederen die je bij Planet Group besteld, kunnen in binnen- en buitenland bezorgd worden. De goederen worden geleverd conform de wettelijke in Nederland geldende bepalingen aangaande verkoop op afstand.

  • Planet Group heeft een uitstekende bezorgservice. Alle artikelen worden doorgaans binnen 3 werkdagen geleverd.- De kosten voor verzending en afhandeling bedragen € 4,50 exclusief BTW.
  • Moet de verzending naar het buitenland (anders dan Benelux), dan zijn er mogelijk extra verzendkosten. Deze kosten verschillen per land en verschijnen in het afrekenscherm.
  • DHL draagt zorg voor een betrouwbare aflevering waarbij je in vrijwel alle gevallen de zending middels een track & trace pakketcode via internet (DHL) kunt volgen.
  • Bij kleinere producten die als briefpost worden verstuurd, vind je geen pakketcode in de verzendbevestiging. Deze zendingen kunnen niet gevolgd worden via de website van Post NL.
  • Planet Group levert een groot gedeelte van het ruime assortiment uit voorraad. Indien je bestelling (of een gedeelte hier van) niet op voorraad is, wordt dat via eimail gemeld.
  • Bestellingen onder rembours worden niet op zaterdag afgeleverd. Voor andere betaalmethoden geldt deze beperking niet.
  • Als je niet op het door jou opgeven verzendadres aanwezig bent bij aflevering, dan wordt de bestelling de volgende dag opnieuw op hetzelfde verzendadres aangeboden. Mis je ook deze aflevering, dan kun je de bestelling nog 3 weken ophalen op het postkantoor.
  • In het geval dat aflevering op het opgegeven adres niet mogelijk blijkt, dan zullen de extra kosten die hieruit voortvloeien in rekening gebracht worden aan de klant.

Betaling

Bij Planet Group kun je gemakkelijk en veilig betalen op elke manier! Wij bieden de betaalmethodes IDEAL, bankoverschrijving en op rekening(bedrijfsmatig). Hieronder vind je meer informatie over deze betaalmethodes.

IDeal

Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat je direct koppelt aan je internetbankierprogramma bij een online aankoop. Vanaf onze site word je automatisch doorverwezen naar de site van iDEAL, waar je kunt inloggen bij je eigen bank. Nadat je de bank opdracht hebt gegeven het bedrag over te maken, nemen wij deze bestelling direct in behandeling.

MultiSafePay

Een veilige online rekening voor kleine en grote bedragen. Wil je snel en eenvoudig betalen aan particulieren of bedrijven? Dan is MultiSafePay de beste keuze! Handel online betalingen snel af zonder het opnieuw ingeven van kaart en/of rekeningnummer en adresgegevens. Met MultiSafePay kun je geld bijschrijven en direct betalingen uitvoeren.

Het is gratis, veilig en snel!


Vooruit betalen via bankoverschrijving

Vooruit betalen is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee. Bij vooruitbetalen maak je het orderbedrag zelf over op de rekening van Planet Group B.V. Houd wel rekening met één tot drie werkdagen overboektijd. Vermeld bij het overmaken het ordernummer uit de orderbevestiging. Bij ontvangst van de betaling ontvang je van ons een ontvangstbevestiging via e-mail. Vervolgens zullen wij de bestelling afhandelen.

Bankgegevens:
Planet Group BV te Leiderdorp
Rekeningnummer: 311670032
Naam: Rabobank
BIC: RABONL2U
IBAN: NL24RABO0311670032


Op rekening (bedrijfsmatig)

Zakelijke klanten kunnen bij Planet Group op rekening bestellen. Neem daarvoor contact met onze klantenservice op. Zij zullen je hierbij helpen dit te regelen en de voorwaarden hiervan met je bespreken.

Tijdens betalingen word je verbinding met Planet Group beveiligd. Met behulp van SSL worden de transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van je browser.

Annuleren na een gedane bestelling? Neem contact op met onze klantenservice.

Alle prijzen zijn in Euro’s en exclusief btw.


Ruilen en retourneren

Niet helemaal tevreden met je aankoop? Je producten kun je eenvoudig en snel retourneren!

  • Voor aankopen geldt een afkoelingsperiode van 14 werkdagen. Indien er zich bedenkingen voor doen moet je dat binnen die 14 dagen via e-mail laten weten. De artikelen mogen niet zijn gedragen/gebruikt /beschadigd. Indien blijkt dat hieraan niet is voldaan, kun je geen beroep meer doen op de afkoelingsperiode. Retour zenden moet je altijd zelf betalen.
  • Retour zenden van artikelen dien je te doen in de originele verpakking, eventueel aangevuld met extra verpakkingsmateriaal zodat transportschade niet mogelijk is, alsmede ingesloten de originele aankoopfactuur.
  • Bij retour ontvangen van de artikelen door Planet Group, zullen de aankoopkosten spoedig aan worden geretourneerd.
  • Ook ruilen van de gekochte artikelen kan enkel binnen de zichttermijn. Neem daarvoor via e-mail contact met ons op.

Retourneren is voor de volgende artikelen niet mogelijk:

  1. Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn.
  2. Verbruiksartikelen zoals beschermfolie of reinigingsvloeistof.
  3. Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes en headsets.
  4. Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
  5. Software waarvan de verzegeling verbroken is of de verpakking geopend is, danwel geïnstalleerd of geregistreerd is.
  6. Afgesloten abonnementen, al dan niet in combinatie met hardware.

Heb je vragen over de mogelijkheid tot ruilen / retourneren van je product? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wil je ruilen / retourneren, ga dan direct naar de RMA-pagina.


Garantie

Mocht het product defect raken, dan kun je natuurlijk op ons rekenen. Op al onze producten is de garantietermijn van de leverancier van toepassing. Planet Group heeft geen eigen reparatiedienst en laat defecte producten altijd herstellen door de leverancier. Retour zenden van artikelen dien je te doen in de originele verpakking, eventueel aangevuld met extra verpakkingsmateriaal zodat transportschade niet mogelijk is, alsmede ingesloten de originele aankoopfactuur.

De volgende schadegevallen zijn uitgesloten van garantie:

  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik
  • Vocht- of waterschade
  • Schoonmaakfouten, bedieningsfouten en antenneklachten
  • Veranderingen in of aan het artikel
  • Gewijzigde gegevens op het artikel en/of op de factuur
  • Gebreken die ontstaan zijn door niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik (zoals het niet te werk gaan volgens de bijbehorende gebruiksaanwijzing)
  • Beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid
  • Blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen, oververhitting, extreme warmte, extreme koude of extreme droogte
  • Als anderen dan Planet Group (pogingen tot) reparaties hebben verricht
  • Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
  • Verkleuren of afwijkingen van ondergeschikte aard die technisch niet te voorkomen zijn en volgens het handelsgebruik algemeen worden aanvaard

Veiligheid & Privacy

Je persoonsgegevens worden digitaal verwerkt en bewaard teneinde deze in geautomatiseerde processen aan te wenden. Indien je dit niet wenst kun je dit kenbaar maken via email. Persoonsgegevens kunnen worden gebruikt voor; bestellingen te accepteren, het tegengaan van overkreditering, uitvoering geven aan de aankoop, relatiebeheer en managementactiviteiten, product- en dienstontwikkeling en het bepalen van de (algemene) strategie. Om de dienstverlening en sites te optimaliseren en je gericht te kunnen informeren over interessante aanbiedingen of producten, worden via de sites eveneens zogenaamde cookies op je computer geplaatst. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het bezoek aan een site naar je computer wordt gestuurd. Met behulp van deze cookies kan Planet Group er ook voor zorgen dat je bij een bezoek aan de sites niet herhaaldelijk dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. De meeste browsers kunnen zodanig worden ingesteld dat cookies worden geweigerd of dat je op de hoogte wordt gesteld wanneer deze een cookie ontvangt. Instructies met betrekking tot het aanpassen van de instellingen van de browser vind je mogelijk onder ‘Help’ in de toolbar van de meeste browsers. Het uitzetten van cookies beperkt het gebruik van de sites en diensten.


Ideeën, vragen of opmerkingen?

Service staat bij ons hoog in het vaandel, maar kan mogelijk nog beter. Heb je ideeën, vragen of opmerkingen over onze diensten? Laat het ons weten via email. Alvast bedankt voor de moeite!


Contact

Planet Group is bereid al je vragen te beantwoorden. Onze klantenservice staat klaar om je snel en adequaat te ondersteunen. Onze medewerkers hebben bovendien uitgebreide praktijkervaring met vrijwel alle producten die we verkopen.Je kunt ons bereiken via email, telefoon, post, fax, of in de winkel. Bekijk onze contactgegevens voor de gegevens.